Saturday 27 December 2008

100 Hari di Mesir

Alhamdulillah, pada 19 Disember yang lalu, genaplah 100 hari saya berkelana di bumi anbiya' ini. Tidak bercadang untuk menulis panjang, saya kongsikan scenes berikut untuk ditadabbur dan disyukuri. Terima kasih yang tidak terhingga buat keluarga dan teman-teman yang sentiasa mendoakan saya. Moga Allah jadikan kembara ilmu ini salah satu kembara ke syurga-Nya.

Asrama Negeri Selangor: Di sinilah tempat tinggal saya.


Suuq Sayyarat: Orang Mesir tak ada pasar malam, tapi
ada pasar kereta. Nak beli?

Solat Hari Raya: Diadakan di dataran luas. Tiada teks khutbah.

Unta: First time tengok haiwan ini disembelih; tunduk dan patuh.

Kambing: Hehe. Pose istimewa Firdaus, Azzam dan Wan Hilmi.

Pizza King: Hasan dan Firdaus belanja makan pizza
sempena kepulangan mereka ke tanah air.

Tazkirah selepas riadah: Antara aktiviti mingguan
yang saya jalani di Kaherah.

Get started!: Warming up sebelum menggegarkan Suuq Sayyarat.

Meja study: Tempat membina thaqafah; ke arah mengembalikan
sinar harapan buat umat

No comments: